Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Szamotulskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych

Wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2048)
  • Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach – (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 2261)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 572)
  • Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 243, poz. 1449)


Wymagane dokumenty
Komitet założycielski lub władze klubu składają do Starostwa Powiatowego w Szamotułach następującą dokumentację:

  • wniosek z o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych podpisany przez wszystkich członków zarządu lub komitetu założycielskiego
  • protokół z zebrania założycielskiego wraz z:
    • uchwałą o utworzeniu uczniowskiego klubu sportowego, określającą jego nazwę i siedzibę
    • uchwałą o uchwaleniu statutu stowarzyszenia
    • uchwałą o wyborze Komitetu Założycielskiego lub uchwałą o wyborze zarządu oraz uchwałą o wyborze organu kontroli wewnętrznej (komisji rewizyjnej) w przypadku ich wyboru na zebraniu założycielskim.
  • lista założycieli (min. 7 osób) zawierającą imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
  • lista obecności na zebraniu założycielskim
  • Statut klubu w 2 egzemplarzach określający w szczególności:
    • nazwę stowarzyszenia, odróżniającą je od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji,
    • teren działania i siedzibę stowarzyszenia,
    • cele i sposoby ich realizacji,
    • sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki Członków,
    • władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje,
    • sposób reprezentowania stowarzyszenia oraz zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności jego uchwał,
    • sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich,
    • zasady dokonywania zmian statutu,
    • sposób rozwiązywania się stowarzyszenia.

Wszystkie dokumenty składa się w oryginale. Statut należy złożyć w dwóch egzemplarzach, natomiast pozostałe dokumenty w jednym egzemplarzu.

Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.

Czas realizacji usługi
załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu miesiąca, sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Sposób odwołania
odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Starosty Szamotulskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Dane kontaktowe:
tel. 61-29-28-764
mail: zlobinskam@szamotuly.com.pl


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
1. WNIOSEK O WPIS DO EWID UKS (DOCX, 18.28Kb) 2024-07-04 10:55:19 0
2. WZÓR PROTOKOŁU Z ZEBRANIA UCHWAŁY (DOC, 93.00Kb) 2024-07-04 10:55:19 1
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Daniel Tęgi

Data wytworzenia:
04 lip 2024

Osoba dodająca informacje

Daniel Tęgi

Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 11:00

Osoba aktualizująca informacje

Małgorzata Żłobińska

Data aktualizacji:
04 lip 2024, godz. 10:55