Wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych
Wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2048)
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach – (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 2261)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 572)
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 243, poz. 1449)
Wymagane dokumenty
Komitet założycielski lub władze klubu składają do Starostwa Powiatowego w Szamotułach następującą dokumentację:
- wniosek z o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych podpisany przez wszystkich członków zarządu lub komitetu założycielskiego
- protokół z zebrania założycielskiego wraz z:
- uchwałą o utworzeniu uczniowskiego klubu sportowego, określającą jego nazwę i siedzibę
- uchwałą o uchwaleniu statutu stowarzyszenia
- uchwałą o wyborze Komitetu Założycielskiego lub uchwałą o wyborze zarządu oraz uchwałą o wyborze organu kontroli wewnętrznej (komisji rewizyjnej) w przypadku ich wyboru na zebraniu założycielskim.
- lista założycieli (min. 7 osób) zawierającą imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
- lista obecności na zebraniu założycielskim
- Statut klubu w 2 egzemplarzach określający w szczególności:
- nazwę stowarzyszenia, odróżniającą je od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji,
- teren działania i siedzibę stowarzyszenia,
- cele i sposoby ich realizacji,
- sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki Członków,
- władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje,
- sposób reprezentowania stowarzyszenia oraz zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności jego uchwał,
- sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich,
- zasady dokonywania zmian statutu,
- sposób rozwiązywania się stowarzyszenia.
Wszystkie dokumenty składa się w oryginale. Statut należy złożyć w dwóch egzemplarzach, natomiast pozostałe dokumenty w jednym egzemplarzu.
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.
Czas realizacji usługi
załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu miesiąca, sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Sposób odwołania
odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Starosty Szamotulskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Dane kontaktowe:
tel. 61-29-28-764
mail: zlobinskam@szamotuly.com.pl
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
1. WNIOSEK O WPIS DO EWID UKS (DOCX, 18.28Kb) | 2024-07-04 10:55:19 | 0 | |
2. WZÓR PROTOKOŁU Z ZEBRANIA UCHWAŁY (DOC, 93.00Kb) | 2024-07-04 10:55:19 | 2 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Daniel Tęgi Data wytworzenia:
04 lip 2024
Osoba dodająca informacje
Daniel Tęgi Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 11:00
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Żłobińska Data aktualizacji:
04 lip 2024, godz. 10:55