Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Szamotulskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydawanie pozwoleń zintegrowanych

Podstawa prawna

  • art. 181 ust. 1 pkt 1, art. 183 ust. 1 art. 208,  art.378  ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska  jako całości
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych
  • ustawa oz dnia 16 listopada 20106r. o opłacie skarbowej

 

1. Wniosek o wydanie pozwolenia powinien zawierać:

a) oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby lub oznaczenie głównego prowadzącego instalację oraz zakresu odpowiedzialności poszczególnych prowadzących oznaczone części instalacji;

b) adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji (wraz ze wskazaniem numeru ewidencyjnego działki);

c) informacje o tytule prawnym do instalacji;

d) informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;

e) ocenę stanu technicznego instalacji;

f) informację o rodzaju prowadzonej działalności;

g) opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;

h) blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;

i) informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;

j) wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji (odpadów) – aktualnych i proponowanych – w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia (wielkość emisji w zakresie gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza należy wyrazić w kg/h, i Mg/rok, a w przypadku instalacji, dla której są ustalone standardy emisyjne, także w jednostkach, w jakich wyrażone są te standardy);

k) warunki lub parametry charakteryzujące pracę instalacji, określające moment zakończenia rozruchu i moment rozpoczęcia wyłączania instalacji;

l) informację o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych;

m) informację o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko;

n) wyniki pomiarów wielkości emisji z instalacji, jeżeli przeprowadzenie pomiarów było wymagane;

o) zmiany wielkości emisji, jeżeli nastąpiły po uzyskaniu ostatniego pozwolenia dla instalacji;

p) proponowane działania, w tym wyszczególnienie środków technicznych mających na celu zapobieganie lub ograniczanie emisji, a jeżeli działania mają być realizowane w okresie,
na który ma być wydane pozwolenie - również proponowany termin zakończenia tych działań (należy wskazać usytuowanie stanowisk do pomiaru wielkości emisji w zakresie gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza oraz proponowany zakres, metodykę i sposób wykonywania tych pomiarów);

r) proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji oraz wymagań ochrony przeciwpożarowej w przypadku, gdy pozwolenie uwzględnia zbieranie lub przetwarzanie odpadów;

s) deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;

t) deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;

u) deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji, w przypadku określonym w art. 191a ustawy Prawo ochrony środowiska, tj. jeżeli wniosek dotyczy realizacji nowej instalacji;

w) czas, na jaki ma być wydane pozwolenie – jeżeli prowadzący instalację wnosi o wydanie pozwolenia na czas oznaczony.

  1. Jeżeli wniosek dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienianych, powinien on zawierać informacje o spełnianiu wymogów, o których mowa w art. 143 ustawy Prawo ochrony środowiska.
  1. Poza wymaganiami określonymi w pkt 1 i 2, wniosek o wydanie pozwolenia powinien zawierać dodatkowo elementy wymagane dla wniosku o wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, tj.:

a) czas pracy źródeł powstawania i miejsc wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza w ciągu roku;

b) określenie wprowadzanych do powietrza rodzajów i ilości gazów lub pyłów przypadających na jednostkę wykorzystywanego surowca, materiału, paliwa lub powstającego produktu;

c) opis terenu w zasięgu pięćdziesięciokrotnej wysokości najwyższego miejsca wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, z uwzględnieniem obszarów poddanych ochronie na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody oraz ustawy o uzdrowiskach i lecznictwie uzdrowiskowym;

c) określenie aerodynamicznej szorstkości terenu;

d) aktualny stan jakości powietrza;

e) określenie warunków meteorologicznych;

f) wyniki obliczeń stanu jakości powietrza, z uwzględnieniem metodyk modelowania, o których mowa w art. 12 ustawy Prawo ochrony środowiska, wraz z graficznym przedstawieniem tych wyników.

  1. W przypadku źródła spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej nie mniejszej niż 1 MW i mniejszej niż 50 MW, ustalonej z uwzględnieniem trzeciej zasady łączenia, o której mowa w art. 157a ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo ochrony środowiska, będącego częścią instalacji wymagającej pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, wniosek o wydanie pozwolenia zawiera dodatkowo informacje o:

a) sektorze, w którym działa dane źródło spalania paliw lub zakład, w którym to źródło jest eksploatowane (kod Polskiej Klasyfikacji Działalności);

b) numerze REGON prowadzącego instalację;

c) nominalnej mocy cieplnej źródła spalania paliw wyrażonej w MW;

d) rodzaju źródła spalania paliw, z uwzględnieniem rodzajów źródeł spalania paliw, dla których w przepisach wydanych na podstawie art. 146 ust. 3 są zróżnicowane standardy emisyjne;

e) rodzaju i przewidywanym udziale procentowym wykorzystywanych paliw, z uwzględnieniem rodzajów paliw, dla których w przepisach wydanych na podstawie art. 146 ust. 3 są zróżnicowane standardy emisyjne;

f) obowiązujących dane źródło spalania paliw standardach emisyjnych;

g) dacie oddania źródła spalania paliw do użytkowania, a jeżeli ta data nie jest znana – dowód na to, że użytkowanie źródła spalania paliw rozpoczęto przed dniem 20 grudnia 2018 r. albo po dniu 19 grudnia 2018 r.;

h) przewidywanym czasie użytkowania źródła spalania paliw w ciągu roku oraz przewidywanym średnim obciążeniu podczas użytkowania wyrażonym w procentach.

  1. W przypadku źródła spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej nie mniejszej niż 1 MW i mniejszej niż 50 MW, ustalonej z uwzględnieniem trzeciej zasady łączenia, o której mowa w art. 157a ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo ochrony środowiska, będącego częścią instalacji wymagającej pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, którego czas użytkowania liczony jako średnia krocząca:

a) z pięciu lat - dla źródła spalania paliw oddanego do użytkowania przed dniem 20 grudnia 2018 r., a w przypadku gdy pozwolenie na budowę źródła wydano przed dniem 19 grudnia 2017 r., oddanego do użytkowania nie później niż w dniu 20 grudnia 2018 r. – wynosi nie więcej niż 500 godzin w ciągu roku, a jeżeli jest to źródło służące wyłącznie do wytwarzania ciepła w razie wystąpienia nadzwyczajnie niskich temperatur, nie więcej niż 1000 godzin w ciągu roku;

b) z trzech lat - dla źródła spalania paliw oddanego do użytkowania po dniu 19 grudnia
2018 r., a w przypadku gdy pozwolenie na budowę źródła wydano po dniu 18 grudnia 2017 r., oddanego do użytkowania po dniu 20 grudnia 2018 r. - wynosi nie więcej niż 500 godzin
w ciągu roku

– do wniosku o wydanie pozwolenia należy dołączyć oświadczenie o nieprzekraczaniu tego czasu użytkowania.

  1. Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien zawierać również dane wymagane dla wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów, tj.:

a) numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;

b) wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do wytwarzania, z uwzględnieniem ich podstawowego składu chemicznego i właściwości;

c) określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów przewidzianych do wytwarzania w ciągu roku;

d) wskazanie sposobów zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczania ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko;

e) opis dalszego sposobu gospodarowania odpadami, z uwzględnieniem zbierania, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów;

f) wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzajów magazynowanych odpadów 

(- należy przedstawić informacje o posiadanym tytule prawnym do miejsca, gdzie odpady będą magazynowane, w tym podać nr działki ewidencyjnej,

 - należy wskazać, że sposób magazynowania zabezpieczy przed mieszaniem się odpadów różnego rodzaju, rozprzestrzenianiem się odpadów oraz przed przenikaniem zanieczyszczeń z odpadów do środowiska,

 - należy uwzględnić dodatkowe wymagania dla magazynowania odpadów, jeżeli takie zostały określone dla danego rodzaju odpadów w przepisach szczególnych - np. oleje odpadowe, odpady medyczne, odpady weterynaryjne,

 - należy przedstawić miejsca magazynowania na planie sytuacyjnym).

  1. Jeżeli wody powierzchniowe lub podziemne są pobierane wyłącznie na potrzeby instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego, wniosek powinien spełniać również wymagania przewidziane dla wniosku o wydanie pozwolenia wodnoprawnego na pobór wód. W takim przypadku należy przedłożyć operat wodnoprawny sporządzony w formie opisowej i graficznej, a także na elektronicznym nośniku danych jako dokument tekstowy, zaś część graficzna operatu – w postaci plików typu rastrowego (PDF).

Szczegółowy zakres operatu określają przepisy art. 409 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne.

  1. Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien zawierać także:

a) informacje, dotyczące instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego o oddziaływaniu emisji na środowisko jako całość;

b) informacje, dotyczące instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego o istniejącym lub możliwym oddziaływaniu transgranicznym na środowisko;

c) informacje, dotyczące instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego o proponowanej wielkości emisji hałasu wyznaczonej przez poziomy hałasu powodowanego poza zakładem na terenach sąsiednich oraz o akustycznym oddziaływaniu na rodzaje terenów, o których mowa w art. 113 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska, a także o rozkładzie czasu pracy źródeł hałasu dla doby, wraz z przewidywanymi wariantami;

d) informacje o prognozowanej ilości, stanie i składzie ścieków przemysłowych, o ile ścieki nie będą wprowadzane do wód lub do ziemi;

e) informacje o prognozowanej ilości wykorzystywanej wody, o ile nie zachodzą warunki, o których mowa w art. 202 ust. 6 ustawy Prawo ochrony środowiska;

f) informacje o proponowanych sposobach zapobiegania występowaniu i ograniczania skutków awarii, jeżeli nie dotyczy zakładów, o których mowa w art. 248 ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska;

g) informacje o spełnianiu wymagań, o których mowa w art. 207 ust. 1 i 1a ustawy Prawo ochrony środowiska;

h) uzasadnienie dla proponowanej wielkości emisji w przypadku, o którym mowa w art. 204 ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska;

i) opis wariantów środków zapobiegających powstawaniu zanieczyszczeń, o ile takie warianty istnieją;

j) w przypadku gdy eksploatacja instalacji obejmuje wykorzystywanie, produkcję lub uwalnianie substancji powodującej ryzyko oraz występuje możliwość zanieczyszczenia gleby, ziemi lub wód gruntowych na terenie zakładu:

– raport początkowy o stanie zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych tymi substancjami,

– opis stosowanych sposobów zapobiegania emisjom do gleby, ziemi i wód gruntowych,

– propozycje dotyczące sposobu prowadzenia systematycznej oceny ryzyka zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych substancjami powodującymi ryzyko, które mogą znajdować się na terenie zakładu, w związku z eksploatacją instalacji albo sposobu i częstotliwości wykonywania badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami oraz pomiarów zawartości tych substancji w wodach gruntowych, w tym pobierania próbek.

  1. Raport początkowy, o którym mowa w pkt 8 lit. j tiret 1 zawiera:

a) informacje na temat działalności prowadzonej na terenie zakładu;

b) informacje na temat działalności prowadzonych na terenie zakładu w przeszłości, o ile takie informacje są dostępne;

c) nazwy substancji powodujących ryzyko, wykorzystywanych, produkowanych lub uwalnianych przez wymagające pozwolenia zintegrowanego instalacje, położone na terenie zakładu;

d) informacje na temat stanu zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych na terenie zakładu substancjami powodującymi ryzyko stosowanymi, produkowanymi lub uwalnianymi przez wymagające pozwolenia zintegrowanego instalacje, położone na terenie zakładu, w tym wyniki badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami oraz pomiarów zawartości tych substancji w wodach gruntowych, w tym pobierania próbek, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy Prawo ochrony środowiska.

  1. Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego składa się w postaci papierowej w jednym egzemplarzu.
  2. Ponadto, do wniosku należy dołączyć:

a) dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną (wydruk z KRS lub CEIDG);

b) streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym;

e) zapis wniosku w postaci elektronicznej na informatycznym nośniku danych (np. CD);

f) kopię programu zapobiegania awariom, o którym mowa w art. 251 POŚ, lub kopię raportu o bezpieczeństwie, o którym mowa w art. 253, jeżeli były opracowane;

g) potwierdzenie wniesienia opłaty rejestracyjnej - oryginał (może to być także wydruk dokumentu elektronicznego sporządzonego na podstawie ustawy - Prawo bankowe, potwierdzający operację przelewu).

 h) operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 43 ust. 8  ustawy  o wskazanej odpadach, wykonany przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, o których mowa w rozdziale 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej

          i) postanowienie komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej (uzgodnienie operatu przeciwpożarowego), o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (z wyłączeniem postępowań, dotyczących pozwoleń na wytwarzanie odpadów uwzględniających zbieranie lub przetwarzanie odpadów obejmujących wyłącznie odpady niepalne).

          j) zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:

               - za przestępstwa przeciwko środowisku,

              - będącego osobą fizyczną albo wspólnika, prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny.

             k) oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa - zgodnie z ustawą z dnia 6 marca 2018r. - Prawo przedsiębiorców.

            l) oryginał dowodu zapłaty należnej opłaty skarbowej (może to być także wydruk dokumentu elektronicznego sporządzonego na podstawie ustawy - Prawo bankowe, potwierdzający operację przelewu).

Wniosek winien być podpisany przez osobę (-by) do tego upoważnioną (-ne).

Wniosek należy złożyć w jednym egzemplarzu.

Opłaty:

  • za pozwolenie wydane w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą – 2.011,00 zł.,
  • za pozwolenie wydane w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców – 506,00 zł.
  • za pozostałe pozwolenia – 506,00 zł.


UWAGA – wpłata na konto Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły nr 46 9072 0002 2004 0404 1166 0001.

W przypadku prowadzenia postępowania przez pełnomocnika - do wniosku należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo (oryginał lub potwierdzoną notarialnie za zgodność z oryginałem kserokopię - istnieje możliwość przedłożenia oryginału w celu dokonania potwierdzenia przez upoważnionego pracownika Organu prowadzącego postępowanie) wraz z potwierdzeniem uiszczenia należnej opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w kwocie 17,00 zł. uiszczonej na wyżej podane konto bankowe (oryginał; może być także wydruk dokumentu elektronicznego sporządzonego na podstawie ustawy Prawo bankowe, potwierdzający wykonana operacje przelewu).

Czas realizacji usługi

Termin załatwienia określony jest przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (K.p.a.), tj. 1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie dłużej niż 2 miesiące, od dnia wszczęcia postępowania, tj. złożenia kompletnego wniosku (art. 35 § 3 K.p.a.).

Do wyżej określonego terminu nie wlicza się czasu przewidzianego w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności (opinia, uzgodnienie itp.) oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 K.p.a.).


Sposób odwołania:
Od wydanej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Starosty Szamotulskiego, ul. Wojska Polskiego 4, 64 – 500 Szamotuły, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Strony w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania, mogą zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia Staroście Szamotulskiemu oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

 

UWAGA !

Organ odmówi wydania pozwolenia, jeżeli:

1) nie są spełnione wymagania, o których mowa w art. 141 ust. 2, art. 143 i art. 204 ust. 1 Prawa ochrony środowiska, a w przypadku pozwolenia na wytwarzanie odpadów, o którym mowa w art. 181 ust. 1 pkt 4 POŚ, oraz pozwolenia zintegrowanego - także jeżeli zamierzony sposób gospodarowania odpadami jest niezgodny z planami gospodarki odpadami, o których mowa w ustwie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach,

2) eksploatacja instalacji powodowałaby przekroczenie dopuszczalnych standardów emisyjnych,

3) eksploatacja instalacji powodowałaby przekroczenie standardów jakości środowiska,

4) wydanie pozwolenia byłoby niezgodne z programami działań, o których mowa w art. 17, 91 ust. 1 i art. 119 ust. 1 POŚ,

5) wniosek dotyczy uprawnień wnioskodawcy objętych decyzją o cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia w przypadkach, o których mowa w art. 194 ust. 1 i art. 195 ust. 1 pkt 1 POŚ, a nie minęły 2 lata od dnia, gdy decyzja w przedmiocie cofnięcia lub ograniczenia pozwolenia stała się ostateczna,

6) eksploatacja instalacji położonej w granicach strefy przemysłowej powodowałaby naruszenie ustaleń zawartych w rozporządzeniu o jej utworzeniu,

7) instalacja komunalna nie spełnia wymagań ochrony środowiska lub wymagań określonych dla takiej instalacji,

8) prowadzący instalację będący osobą fizyczną albo wspólnik, prokurent, członek zarządu lub członek rady nadzorczej prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa przeciwko środowisku,

9) wobec prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej prawomocnie orzeczono karę pieniężną za przestępstwa przeciwko środowisku na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary,

10) prowadzący instalację będący osobą fizyczną albo wspólnik, prokurent, członek zarządu lub członek rady nadzorczej prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 1600).

W przypadku, o którym mowa w art. 135 ust. 6 ustawy Prawo ochrony środowiska, jeżeli prowadzący instalację ubiega się o uzyskanie pozwolenia zintegrowanego pomimo niedotrzymywania dopuszczalnych poziomów hałasu poza terenem zakładu, wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego zawiera dodatkowo informacje, że konieczne jest utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania i określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących budynków oraz sposobów korzystania z terenów; w tym przypadku nie jest wymagane sporządzenie przeglądu ekologicznego.

Do ww. wniosku dołącza się także poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic obszaru, na którym jest konieczne utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
oswiadczenie o zrzeczeniu sie prawa do odwolania.docx (DOCX, 17.64Kb) 2021-07-05 14:41:40 47
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anita Bartek

Data wytworzenia:
01 lip 2021

Osoba dodająca informacje

Tomasz Bąkowski

Data publikacji:
05 lip 2021, godz. 14:41

Osoba aktualizująca informacje

Anita Bartek

Data aktualizacji:
01 kwi 2022, godz. 13:13