Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Szamotulskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia

Podstawa prawna:
Art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska

Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej

Wymagane dokumenty
Zgłoszenie instalacji powinno zawierać informacje:

1. Oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby.

2. Adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji (wraz z numerem ewidencyjnym działki).

3. Informacje o prowadzonej działalności, w tym: 

- rodzaj i zakres prowadzonej działalności - krótka charakterystyka,

- wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług (w ciągu roku),

- rodzaj i ilość stosowanych surowców i materiałów (w tym karty charakterystyki stosowanych surowców).

4. Czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny).

5. Wielkość i rodzaj emisji (przedstawiony w sposób pozwalający na stwierdzenie, że eksploatacja instalacji nie spowoduje przekroczenia dopuszczalnych poziomów substancji w powietrzu lub standardów emisyjnych, odpowiednio do rodzaju i skali działalności prowadzonej w instalacji),

6. Opis stosownych metod ograniczania wielkości emisji.

7. Informacje, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami.

8. Sprawozdanie z wykonanych pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych, o których mowa w art. 122a ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy Prawo ochrony środowiska.

W przypadku źródła spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej nie mniejszej niż 1 MW i mniejszej niż 50 MW, ustalonej z uwzględnieniem trzeciej zasady łączenia, będącego częścią instalacji wymagającej zgłoszenia, zgłoszenie to powinno zawierać także informacje o:

1. sektorze, w którym działa dane źródło spalania paliw lub zakład, w którym to źródło jest eksploatowane (kod Polskiej Klasyfikacji Działalności),

2. numerze REGON prowadzącego instalację,

3. nominalnej mocy cieplnej źródła spalania paliw wyrażonej w MW,

4. rodzaju źródła spalania paliw, z uwzględnieniem rodzajów źródeł spalania paliw,dla których są zróżnicowane standardy emisyjne,

5. rodzaju i przewidywanym udziale procentowym wykorzystywanych paliw, z uwzględnieniem rodzajów paliw, dla których są zróżnicowane standardy emisyjne,

6. obowiązujących dane źródło spalania paliw standardach emisyjnych,

7. dacie oddania źródła spalania paliw do użytkowania, a jeżeli ta data nie jest znana - dowód na to, że użytkowanie źródła spalania paliw rozpoczęto przed dniem 20 grudnia 2018r. albo po dniu 19 grudnia 2018r.,

8. przewidywanym czasie użytkowania źródła spalania paliw w ciągu roku oraz przewidywanym średnim obciążeniu podczas użytkowania wyrażonym w procentach.

Ponadto w przypadku źródła spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej nie mniejszej niż 1MW i mniejszej niż 50 MW, ustalonej z uwzględnieniem trzeciej zasady łączenia, będącego częścią instalacji wymagającej zgłoszenia, którego czas użytkowania liczony jako średnia krocząca:

1) z pięciu lat - dla źródła spalania oddanego do użytkowania przed dniem 20 grudnia 2018r., a w przypadku gdy pozwolenie na budowę źródła wydano przed dniem 19 grudnia 2017r., oddanego do użytkowania nie później niż w dniu 20 grudnia 2018r. - wynosi nie więcej niż 500 godzin w ciągu roku, a jeżeli jest to źródło służące wyłącznie do wytwarzania ciepła w razie wystąpienia nadzwyczajnie niskich temperatur, nie więcej niż 1000 godzin w ciągu roku,

2) z trzech lat - dla źródła spalania paliw oddanego do użytkowania po 19 grudnia 2018r., a w przypadku gdy pozwolenie na budowę źródła wydano po dniu 18 grudnia 2017r., oddanego do użytkowania po 20 grudnia 2018r. - wynosi nie więcej niż 500 godzin w ciągu roku

- do zgłoszenia należy dołączyć także oświadczenie o nieprzekraczaniu tego czasu użytkowania.

Do zgłoszenia należy dołączyć:
- tytuł prawny do władania nieruchomością (wypis z księgi wieczystej - wydruk ze strony www.ms.gov.pl lub umowa najmu, dzierżawy - kserokopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem - istnieje możliwość przedłożenia oryginału w celu dokonania potwierdzenia przez upoważnionego pracownika Organu prowadzącego postępowanie),
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną (wydruk KRS lub CEIDG).

Opłaty
Przyjęcie zgłoszenia instalacji – 120,00 zł.

UWAGA – wpłata na konto Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły nr 46 9072 0002 2004 0404 1166 0001.

Oryginał dowodu zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do zgłoszenia (może być także wydruk dokumentu elektronicznego sporządzonego na podstawie ustawy Prawo bankowe - potwierdzający wykonaną operację przelewu).

W przypadku prowadzenia postępowania przez pełnomocnika - do zgłoszenia należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię - istnieje możliwość przedłożenia oryginału w celu dokonania potwierdzenia przez upoważnionego pracownika Organu prowadzącego postępowanie) wraz z potwierdzeniem uiszczenia należnej opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w kwocie 17,00 zł uiszczonej na wyżej podane konto bankowe (oryginał; może być także wydruk dokumentu elektronicznego sporządzonego na podstawie ustawy Prawo bankowe, potwierdzający wykonana operacje przelewu).

Czas realizacji usługi
Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji nowo zbudowanej lub zmienionej w istotny sposób można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.

Organ może z urzędu, przed upływem terminu, o którym mowa wyżej, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu, o którym mowa wyżej oraz uprawnia zgłaszającego do rozpoczęcia eksploatacji instalacji.
 

Inne informacje

Prowadzący instalację zobowiązany jest do:

1. Przedłożenia organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informacji o:

a) rezygnacji z rozpoczęcia eksploatacji instalacji,

b) zakończeniu eksploatacji informacji,

c) zmianie w zakresie danych lub informacji, o których mowa  w art. 152 ust.2 i 2b ustawy Prawo ochrony środowiska, albo objętych oświadczeniem, o którym mowa w art. 152 ust. 2c ustawy Prawo ochrony środowiska.

2. Dokonania ponownego zgłoszenia instalacji, jeżeli zmiana wprowadzona w instalacji ma charakter istotnej zmiany lub w przypadku nierozpoczęcia eksploatacji instalacji przed upływem 12 miesięcy od dnia upływu terminu do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 152 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska, albo od dnia wydania zaświadczenia, o którym mowa w art. 152 ust. 4b ustawy Prawo ochrony środowiska.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Anita Bartek

Data wytworzenia:
01 lip 2021

Osoba dodająca informacje

Tomasz Bąkowski

Data publikacji:
05 lip 2021, godz. 14:35

Osoba aktualizująca informacje

Anita Bartek

Data aktualizacji:
01 kwi 2022, godz. 12:34