Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Szamotulskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Przeprowadzanie gleboznawczej klasyfikacji gruntów

Miejsce załatwienia sprawy

Starostwo Powiatowe w Szamotułach

ul. Wojska Polskiego 4

64-500 Szamotuły

 

Składanie wniosków:

Kancelaria Starostwa Powiatowego w Szamotułach

budynek C, pokój nr 003 (parter)

 

Godziny otwarcia placówki:

    poniedziałek - piątek godz. 7.30 - 15.30

 

Wymagane dokumenty

 

Wniosek właściciela gruntów o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów, zgodny z załączonym wzorem.

 

Sposób załatwienia sprawy

  1. Przyjęcie wniosku właściciela gruntu o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  2. Zawiadomienie właściciela o wszczęciu postępowania administracyjnego.
  3. Wydanie upoważnienia przez Starostę Szamotulskiego dla wskazanego we wniosku klasyfikatora.
  4. Dostarczenie operatu klasyfikacyjnego do Starostwa Powiatowego w Szamotułach.
  5. Weryfikacja operatu pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Zawiadomienie właściciela o dostarczeniu operatu klasyfikacyjnego oraz o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustalenia klasyfikacji.
  7. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń, wydanie postanowienia w sprawie rozpatrzenia zastrzeżeń do projektu ustalenia klasyfikacji.
  8. Wydanie decyzji o ustaleniu klasyfikacji gruntów.
  9. Aktualizacja ewidencji gruntów i budynków na podstawie ostatecznej decyzji o ustaleniu klasyfikacji gruntów.

Opłaty

Zgodnie z art. 262 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, wnioskodawca ponosi koszty sporządzenia operatu klasyfikacyjnego.

Termin realizacji

Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Do terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu, w szczególności nie wlicza się terminów przewidzianych na wykonanie czynności przez upoważnionego klasyfikatora i geodetę uprawnionego, które to czynności mogą trwać kilka miesięcy.

 

Inne informacje

  1. Wniosek o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów należy złożyć osobiście w kancelarii Starostwa Powiatowego w Szamotułach lub za pośrednictwem poczty przesłać na adres ul. Wojska Polskiego 4, 64-500 Szamotuły.
  2. W przypadku gdy wniosek o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów dotyczy zaliczenia gruntów leśnych do innych użytków gruntowych, do wniosku dołączyć należy:
  • decyzję zezwalającą na wyłączenie gruntów z produkcji leśnych, wydaną przez Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych, na podstawie przepisów ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
  • decyzję zezwalającą na zmianę lasu na użytek rolny, wydaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach przez Starostę Powiatu Szamotulskiego, w przypadku lasów niestanowiących własność Skarbu Państwa lub przez Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych, w przypadku lasów stanowiących własność Skarbu Państwa.

Tryb odwoławczy

  1. Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego, w terminie 14 dni od dnia jej wydania, za pośrednictwem Starosty Powiatu Szamotulskiego.
  2. Zażalenie na ewentualne postanowienie wnosi się do Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego, za pośrednictwem Starosty Powiatu Szamotulskiego. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.

Osoba wyznaczona do kontaktu

Martyna Pleń

telefon: +48 61 29 28 777

e-mail: plenm@szamotuly.com.pl

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów

Formularze do pobrania

   Dla właściciela gruntów:

        1.  Wniosek o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów

Dla osoby ubiegającej się o uzyskanie upoważnienia Starosty Powiatu Szamotulskiego do przeprowadzenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów na terenie powiatu szamotulskiego oraz wpisania na listę klasyfikatorów:

  1. Wniosek o weryfikację kwalifikacji do przeprowadzania czynności klasyfikatora
  2. Oświadczenie o możliwości przetwarzania danych osobowych
  3. Karta informacyjna klasyfikatora

 

LISTA KLASYFIKATORÓW GLEBOZNAWCZEJ KLASYFIKACJI GRUNTÓW UPOWAŻNIONYCH DO WYKONYWANIA CZYNNOŚCI KLASYFIKACYJNYCH NA TERENIE POWIATU SZAMOTULSKIEGO

 

NR IMIĘ I NAZWISKO DANE KONTAKTOWE
1 Teofil Cichowlas

Dębno Polskie ul. Piekarska 5, 63-900 Rawicz

tel. 655 451 676

2 Jerzy Najder

ul. Staffa 2, 64-800 Chodzież

tel. 604 078 294

3 Piotr Michałowski

ul. Czereśniowa 13, 60-185 Skórzewo

tel. 790 519 323

4 Wiesława Kuncewicz

os. Stare Żegrze 72/4, 61-249 Poznań

tel. 503 505 307

5 Artur Białkowski

ul. Zofii Ryblewskiej-Cichońskiej 8b/3, 63-900 Rawicz

tel. 603 265 252

6 Łukasz Kozica

ul. Kościańska 31, 64-000 Kiełczewo

tel. 605 253 899

7 Grażyna Lipska

ul. Nałkowskiej 15, 64-800 Chodzież

tel. 501 123 011

8 Marzena Teodorska

ul. Sokola 6, 55-200 Marcinkowice

tel. 606 929 582

9 Radosław Kaczyński

ul. Brzozowa 6, 64-600 Rożnowo

tel. 696 955 069

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Patryk Środecki

Data wytworzenia:
20 sty 2021

Osoba dodająca informacje

Patryk Środecki

Data publikacji:
20 sty 2021, godz. 09:13

Osoba aktualizująca informacje

Patryk Środecki

Data aktualizacji:
18 maj 2022, godz. 09:10