Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Szamotulskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Informacje

Starostwo Powiatowe w Szamotułach – informacje ogólne
Starostwo Powiatowe w Szamotułach znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 4
w Szamotułach. Starostwo czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.

Zakres działalności i zadania Powiatu
Samorząd powiatowy odpowiada za sprawy dotyczące życia mieszkańców na obszarze powiatu, a więc przekraczające zasięg pojedynczej gminy. Rada Powiatu wybrana w powszechnych wyborach wybiera zarząd i starostę, którzy są odpowiedzialni za realizację zadań. Do zadań samorządu powiatowego należą zadania publiczne w zakresie:

  1. edukacji publicznej;
  2. promocji i ochrony zdrowia;
  3. pomocy społecznej;
  4. wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
  5. polityki prorodzinnej;
  6. wspierania osób niepełnosprawnych;
  7. transportu zbiorowego i dróg publicznych;
  8. kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
  9. kultury fizycznej i turystyki;
  10. geodezji, kartografii i katastru;
  11. gospodarki nieruchomościami;
  12. administracji architektoniczno-budowlanej;
  13. gospodarki wodnej;
  14. ochrony środowiska i przyrody;
  15. rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego;
  16. porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
  17. ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska;
  18. przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
  19. ochrony praw konsumenta;
  20. utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
  21. obronności;
  22. promocji powiatu;
  23. współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych
  24. działalności w zakresie telekomunikacji.

Powiat wykonuje także inne zadania określone w różnych ustawach.

Jak się skontaktować z pracownikami Starostwa?
Żeby załatwić sprawy w Starostwie możesz:

  • ­przyjść do Starostwa i spotkać się z pracownikiem w godzinach od 7:30 do 15:30, natomiast wydział Komunikacji przyjmuje klientów od 7:45 do 14:15. W wydziale Komunikacji obowiązuje system kolejkowy.
  • ­złożyć wniosek przez elektroniczną skrzynkę podawczą E-PUAP na: /SPSZAM/SkrytkaESP.
  • ­zadzwonić na numer: 61 29 28 700.
  • ­napisać e-mail na adres: starostwo@szamotuly.com.pl
  • ­ wysłać pismo na adres:

Starostwo Powiatowe w Szamotułach
Ul. Wojska Polskiego 4
64-500 Szamotuły

Jeśli chcesz wybrać inną formę komunikacji z urzędnikiem np. poprzez SMS, tablicę z literami lub chcesz, abyśmy przygotowali formularze i dokumenty z powiększonym tekstem – złóż wniosek (do pobrania na stronie). Informujemy, że wniosek możesz złożyć w Polskim Języku Migowym wysyłając nagranie na adres e-mail: dostepnosc@szamotuly.com.pl.

 

Koordynator do spraw dostępności
Funkcję koordynatora do spraw dostępności w Starostwie Powiatowym w Szamotułach pełni Anna Prentka.
Dane kontaktowe:
Starostwo Powiatowe w Szamotułach
Ul. Wojska Polskiego 4
64-500 Szamotuły
Tel. 61 29 28 711
e-mail: dostepnosc@szamotuly.com.pl

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wniosek o możliwość komunikacji w innej formie ze Starostwem Powiatowym w Szamotułach przez osoby ze szczególnymi potrzebami.docx (DOCX, 19.42Kb) 2021-01-20 13:37:08 116
Zakres działalności Starostwa Powiatowego w Szamotułach w tekście łatwym do przeczytania (ETR) (PDF, 180.20Kb) 2022-04-04 10:01:20 20
Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Zakres działalności Starostwa w tekście łatwym do przeczytania (ETR).pdf (PDF, 294.73Kb) 2021-01-20 13:37:08 139

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Daniel Tęgi

Data wytworzenia:
16 gru 2020

Osoba dodająca informacje

Daniel Tęgi

Data publikacji:
16 gru 2020, godz. 14:05

Osoba aktualizująca informacje

Daniel Tęgi

Data aktualizacji:
15 mar 2023, godz. 09:58