Informacje
Starostwo Powiatowe w Szamotułach – informacje ogólne
Starostwo Powiatowe w Szamotułach znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 4
w Szamotułach. Starostwo czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Zakres działalności i zadania Powiatu
Samorząd powiatowy odpowiada za sprawy dotyczące życia mieszkańców na obszarze powiatu, a więc przekraczające zasięg pojedynczej gminy. Rada Powiatu wybrana w powszechnych wyborach wybiera zarząd i starostę, którzy są odpowiedzialni za realizację zadań. Do zadań samorządu powiatowego należą zadania publiczne w zakresie:
- edukacji publicznej;
- promocji i ochrony zdrowia;
- pomocy społecznej;
- wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- polityki prorodzinnej;
- wspierania osób niepełnosprawnych;
- transportu zbiorowego i dróg publicznych;
- kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
- kultury fizycznej i turystyki;
- geodezji, kartografii i katastru;
- gospodarki nieruchomościami;
- administracji architektoniczno-budowlanej;
- gospodarki wodnej;
- ochrony środowiska i przyrody;
- rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego;
- porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
- ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska;
- przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
- ochrony praw konsumenta;
- utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
- obronności;
- promocji powiatu;
- współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych
- działalności w zakresie telekomunikacji.
Powiat wykonuje także inne zadania określone w różnych ustawach.
Jak się skontaktować z pracownikami Starostwa?
Żeby załatwić sprawy w Starostwie możesz:
- przyjść do Starostwa i spotkać się z pracownikiem w godzinach od 7:30 do 15:30, natomiast wydział Komunikacji przyjmuje klientów od 7:45 do 14:15. W wydziale Komunikacji obowiązuje system kolejkowy.
- złożyć wniosek przez elektroniczną skrzynkę podawczą E-PUAP na: /SPSZAM/SkrytkaESP.
- zadzwonić na numer: 61 29 28 700.
- napisać e-mail na adres: starostwo@szamotuly.com.pl
- wysłać pismo na adres:
Starostwo Powiatowe w Szamotułach
Ul. Wojska Polskiego 4
64-500 Szamotuły
Jeśli chcesz wybrać inną formę komunikacji z urzędnikiem np. poprzez SMS, tablicę z literami lub chcesz, abyśmy przygotowali formularze i dokumenty z powiększonym tekstem – złóż wniosek (do pobrania na stronie). Informujemy, że wniosek możesz złożyć w Polskim Języku Migowym wysyłając nagranie na adres e-mail: dostepnosc@szamotuly.com.pl.
Koordynator do spraw dostępności
Funkcję koordynatora do spraw dostępności w Starostwie Powiatowym w Szamotułach pełni Anna Prentka.
Dane kontaktowe:
Starostwo Powiatowe w Szamotułach
Ul. Wojska Polskiego 4
64-500 Szamotuły
Tel. 61 29 28 711
e-mail: dostepnosc@szamotuly.com.pl
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wniosek o możliwość komunikacji w innej formie ze Starostwem Powiatowym w Szamotułach przez osoby ze szczególnymi potrzebami.docx (DOCX, 19.42Kb) | 2021-01-20 13:37:08 | 116 | |
Zakres działalności Starostwa Powiatowego w Szamotułach w tekście łatwym do przeczytania (ETR) (PDF, 180.20Kb) | 2022-04-04 10:01:20 | 29 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
|
2021-01-20 13:37:08 | 139 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Daniel Tęgi Data wytworzenia:
16 gru 2020
Osoba dodająca informacje
Daniel Tęgi Data publikacji:
16 gru 2020, godz. 14:05
Osoba aktualizująca informacje
Daniel Tęgi Data aktualizacji:
15 mar 2023, godz. 09:58