Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Powiat Szamotulski zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron internetowych bip.powiat-szamotuly.pl .
Status pod względem zgodności
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
-sprawozdania finansowe nie są w pełni dostępne ze względu na rozbudowane tabele;
-część dokumentów zamieszczona jest w postacie nieprzeszukiwanych plików pdf (skan dokumentu);
Dokumenty cyfrowe typu PDF, DOC, DOCX, ODT nie są w pełni dostępne ze względu na ich ilość oraz sukcesywne doszkalanie pracowników, co skutkuje, iż na dzień wystawienia deklaracji nie jest możliwe uzyskanie wszystkich plików w pełni dostępnych cyfrowo.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Postępowanie odwoławcze
Inne informacje, określone w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 2
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Dostępność architektoniczna
Obszar wokół Starostwa Powiatowego w Szamotułach
Starostwo Powiatowe w Szamotułach znajduje się przy ulicy Wojska Polskiego 4 w Szamotułach. Starostwo podzielone jest na dwa budynki. Budynek B i budynek C. Pomiędzy budynkami znajduje się dziedziniec z jednym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnością. Teren wokół budynków jest utwardzony. W niektórych miejscach jest nierówny bądź lekko pochyły, co może utrudnić np. przejazd wózkiem. Do obu budynków można wejść z psem asystującym.
Na wyznaczonych stanowiskach są zainstalowane pętle indukcyjne. W Starostwie Powiatowym w Szamotułach można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest bezpłatna. Na każdej kondygnacji, w obu budynkach, znajdują się plany tyflograficzne.
Budynek B
Budynek B jest podzielony na dwie części, do których prowadzą osobne wejścia. Do głównego budynku B prowadzi wejście, które znajduje się pod łącznikiem budynków Starostwa i Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły. Aby wejść do budynku należy wejść po schodach. Budynek nie jest dostosowany dla osób poruszających się na wózku. Budynek składa się z trzech kondygnacji i nie posiada windy.
W budynku B znajduje się:
• Sekretariat Starosty i Wicestarosty,
• Wydział Organizacyjny i Zarządzania Kryzysowego,
• Wydział Rozwoju i Informacji Europejskiej,
• Wydział Edukacji, Spraw Obywatelskich, Kultury, Sportu i Turystyki,
• Wydział Finansów.
W drugiej części budynku B znajduje się Wydział Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa. Wejście znajduje się koło tablicy ogłoszeniowej. Jest to dawne pomieszczenie Punktu Kasowego Banku Spółdzielczego Duszniki. Do Wydziału prowadzą schody, natomiast nie ma podjazdu. Przy wejściu znajduje się plan tyflograficzny.
Budynek C
Do budynku C prowadzą dwa wejścia: C1 i C3. Pierwsze z nich znajduje się od strony ulicy Wojska Polskiego, drugie od parkingu przy ulicy Dworcowej. Przy wejściu C1 znajduje miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, a także zainstalowany jest przywoływacz. Drzwi wejściowe do budynku są odpowiednio szerokie dla osób na wózkach. Przy wejściu C3 znajduje się podjazd dla wózków. Drzwi są odpowiednio szerokie dla osób na wózkach.
W budynku C znajduje się:
• Kancelaria,
• Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru,
• Wydział Gospodarki Nieruchomościami,
• Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg,
• Wydział Architektury i Budownictwa,
• Nieodpłatna Pomoc Prawna.
Elementy dodatkowe deklaracji, wskazane w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 5, 6.
Aplikacje mobilne
Pozostałe informacje
— zamiar osiągnięcia wyższego poziomu dostępności niż wymagany prawem,
— środki zaradcze, które zostaną podjęte w celu rozwiązania kwestii niedostępnych treści na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, w tym ramy czasowe wprowadzenia tych środków w życie: