Zwrot wywłaszczonej nieruchomości
Zwrot wywłaszczonej nieruchomości
Podstawa prawna
art. 136-142 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn.: Dz. U. 2015 r. poz. 782)
Wymagane dokumenty
- wniosek o zwrot wywłaszczonej nieruchomości położonej na terenie Powiatu Szamotulskiego złożony przez byłego właściciela lub wszystkich jego spadkobierców.
- dokumenty dotyczące przejęcia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego np. decyzja administracyjna, zarządzenie, akt notarialny (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem)
- dokumenty stwierdzające nabycie prawa do spadku po poprzednim właścicielu nieruchomości, jeżeli wnioskodawcą nie jest poprzedni właściciel (postanowienie sądu o nabyciu praw do spadku).
Opłaty
nie podlega opłacie skarbowej.
Czas realizacji usługi
Decyzja wydawana jest w terminie wynikającym z art. 35 i 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.) – 60 dni z uwagi na skomplikowany charakter postępowania administracyjnego, w przypadku braku możliwości załatwienia sprawy w niniejszym terminie zainteresowany zostanie powiadomiony o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy i przyczynach zwłoki.
Sposób odwołania
Odwołanie wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego, za pośrednictwem Starosty Szamotulskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Daniel Tęgi Data wytworzenia:
14 gru 2016
Osoba dodająca informacje
Daniel Tęgi Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 11:20
Osoba aktualizująca informacje
Daniel Tęgi Data aktualizacji:
16 gru 2020, godz. 14:03