Wyrejestrowanie pojazdu w przypadku kradzieży
Wyrejestrowanie pojazdu w przypadku kradzieży
Wymagane dokumenty
- wniosek (wniosek do pobrania poniżej)
- oryginał oświadczenia dotyczącego kradzieży pojazdu pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań,
- oryginał zaświadczenia wydanego przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży pojazdu albo oryginał postanowienia o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawionego przez właściwy organ,
- oryginał dotychczasowego dowodu rejestracyjnego,
- w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub tablic(y) rejestracyjnych właściciel pojazdu składa stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań,
- dowód tożsamości,
- pełnomocnictwo (druk do pobrania poniżej) – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę ( za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg – Rejestracja pojazdów, ul. Wojska Polskiego 4,
II Piętro - tel. 61-29-28-734.
Opłaty
Przy składaniu wniosku pobierana jest opłata skarbowa za wydanie decyzji w wysokości 10,00 zł, płatna na konto Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach, Bank Spółdzielczy Duszniki,
nr konta 46 9072 0002 2004 0404 1166 0001.
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł - wpłata na konto jak wyżej.
UWAGA !!!
W Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg można dokonać opłaty komunikacyjnej oraz opłaty skarbowej kartą płatniczą.
Termin i sposób załatwiania
Wyrejestrowanie pojazdu następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów, w drodze decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2017 r. poz.128)
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Szamotulskiego.
Inne informacje
Pojazd odzyskany po kradzieży podlega powtórnej rejestracji.
Dodatkowe informacje dotyczące spraw związanych z wyrejestrowaniem pojazdu można uzyskać w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Szamotułach lub ewentualnie pod numerem telefonu: 61-29-28-734.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
pelnomocnictwo.doc (DOC, 22.50Kb) | 2016-12-14 09:55:16 | 374 | |
Wniosek o rejestrację, nabycie i zbycie pojazdu (PDF, 257.05Kb) | 2022-09-20 12:00:40 | 20 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
|
2019-12-31 12:23:25 | 168 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Daniel Tęgi Data wytworzenia:
14 gru 2016
Osoba dodająca informacje
Daniel Tęgi Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 09:55
Osoba aktualizująca informacje
Agnieszka Piecewicz Data aktualizacji:
20 wrz 2022, godz. 12:00