Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych
Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych
Wymagane dokumenty
Wniosek (druk do pobrania poniżej).
Załączniki:
- oryginał dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
- oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, o zagubieniu tablic(y),
- w przypadku kradzieży tablic rej. należy przedstawić oryginał zaświadczenia z Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic(y) rejestracyjnych
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania.
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
Do odbioru wtórnika tablicy rejestracyjnej należy przedstawić następujące dokumenty:
- oryginał dowód rejestracyjny,
- tablicę rejestracyjną,
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania poniżej
Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku jeśli właściciel pojazdu posiada:
- tablice z flagą Unii Europejskiej,
- tablice z flagą Polski - należy zamówić 2 szt. tablic.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg – Dowody rejestracyjne, ul. Wojska Polskiego 4,
II Piętro – tel. 61-29-28-734.
Opłaty
Na konto Starostwa Powiatowego w Szamotułach – Bank Spółdzielczy Duszniki, nr konta: 89 9072 0002 2004 0410 2287 0001, uiszcza się opłatę:
Dla samochodów:
- w wysokości 52,50 zł - w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika jednej tablicy,
- w wysokości 92,50 zł - w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika dwóch tablic rejestracyjnych;
Dla motocykli, ciągników rolniczych, motocykli i pojazdów samochodowych innych (quadów) oraz przyczep:
- w wysokości 52.50 zł
Dla motorowerów:
- w wysokości 42,50 zł
UWAGA !!!
W Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg można dokonać opłaty komunikacyjnej oraz opłaty skarbowej kartą płatniczą.
Termin i sposób załatwienia
Po złożeniu wniosku tablice rejestracyjne są zamawiane u producenta (firma UTAL Sp. z o.o. z siedzibą w Gruszczynie k/Poznania). Realizacja zamówienia następuje przeważnie w przeciągu kilku kolejnych dni roboczych i jest zależna od producenta tablic. Klient każdorazowo jest informowany o terminie odbioru po złożeniu wniosku
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2017 r. poz.128)
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
pelnomocnictwo.doc (DOC, 22.50Kb) | 2016-12-14 09:46:22 | 773 | |
wniosek - wymiana i wtórnik dowodu rej. i tablicy rej.. (PDF, 165.35Kb) | 2023-06-22 14:36:14 | 100 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
|
2016-12-14 09:46:22 | 1176 | |
|
2022-09-20 12:23:35 | 61 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Daniel Tęgi Data wytworzenia:
14 gru 2016
Osoba dodająca informacje
Daniel Tęgi Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 09:46
Osoba aktualizująca informacje
Agnieszka Piecewicz Data aktualizacji:
30 cze 2023, godz. 14:26