Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Szamotulskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych

Uzyskanie wtórnika tablic rejestracyjnych

Wymagane dokumenty
Wniosek (druk do pobrania poniżej).

Załączniki:

  • oryginał dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
  • oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, o zagubieniu tablic(y),
  • w przypadku kradzieży tablic rej. należy przedstawić oryginał zaświadczenia z Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic(y) rejestracyjnych
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania.
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,


Do odbioru wtórnika tablicy rejestracyjnej należy przedstawić następujące dokumenty:

  • oryginał dowód rejestracyjny,
  • tablicę rejestracyjną,
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający  udzielenie pełnomocnictwa - wzór do pobrania poniżej

Wydanie wtórnika tablic(y) rejestracyjnych jest możliwe tylko w przypadku jeśli właściciel pojazdu posiada:

  • tablice z flagą Unii Europejskiej,
  • tablice z flagą Polski - należy zamówić 2 szt. tablic.

Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg – Dowody rejestracyjne, ul. Wojska Polskiego 4,
II Piętro – tel. 61-29-28-734.

Opłaty
Na konto Starostwa Powiatowego w Szamotułach – Bank Spółdzielczy Duszniki, nr konta: 89 9072 0002 2004 0410 2287 0001, uiszcza się opłatę:

Dla samochodów:

  • w wysokości 52,50 zł - w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika jednej tablicy,
  • w wysokości 92,50 zł - w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika dwóch tablic rejestracyjnych;

Dla motocykli, ciągników rolniczych, motocykli i pojazdów samochodowych innych (quadów) oraz przyczep:

  • w wysokości 52.50

Dla motorowerów:

  • w wysokości 42,50

UWAGA !!!

W Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg można dokonać opłaty komunikacyjnej oraz opłaty skarbowej kartą płatniczą.


Termin i sposób załatwienia
Po złożeniu wniosku tablice rejestracyjne są zamawiane u producenta (firma UTAL Sp. z o.o. z siedzibą w Gruszczynie k/Poznania). Realizacja zamówienia następuje przeważnie w przeciągu kilku kolejnych dni roboczych i jest zależna od producenta tablic. Klient każdorazowo jest informowany o terminie odbioru po złożeniu wniosku

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2017 r.  poz.128)


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
pelnomocnictwo.doc (DOC, 22.50Kb) 2016-12-14 09:46:22 773
wniosek - wymiana i wtórnik dowodu rej. i tablicy rej.. (PDF, 165.35Kb) 2023-06-22 14:36:14 100
Plik Nazwa Data dodania Pobrań
wniosek dot wymiany dr.doc (DOC, 33.00Kb) 2016-12-14 09:46:22 1176
Wymiana dowodu rej. (PDF, 188.67Kb) 2022-09-20 12:23:35 61

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Daniel Tęgi

Data wytworzenia:
14 gru 2016

Osoba dodająca informacje

Daniel Tęgi

Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 09:46

Osoba aktualizująca informacje

Agnieszka Piecewicz

Data aktualizacji:
30 cze 2023, godz. 14:26