Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Szamotulskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uzyskanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy

Uzyskanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.

WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o udzielenie licencji (dostępny w urzędzie)

Załączniki:

  • oświadczenie osoby zarządzającej transportem (wzór dostępny w urzędzie),
  • oryginał certyfikatu (do wglądu) lub kopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem (kserokopia potwierdzona przez przedsiębiorcę za zgodność z oryginałem),
  • dokumenty (oryginały lub kserokopie i oryginały do wglądu) potwierdzające, że przedsiębiorca posiada sytuację finansową zapewniającą podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określoną dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 EUR,
  • oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji (wzór dostępny w urzędzie),
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Szamotułach, ul. Wojska Polskiego 4, 64-500 Szamotuły.
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie decyzji administracyjnej - licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.

OPŁATY

Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się następujące opłaty:

  • za licencję ważną od 2 do 15 lat - 800 zł
  • za licencję ważną powyżej 15 do 30 lat - 900 zł
  • za licencję ważną powyżej 30 do 50 lat - 1000 zł

Opłatę za wydanie licencji można uiścić przelewem bankowym na rachunek Starostwa Powiatowego w Szamotułach, nr konta:

89 9072 0002 2004 0410 2287 0001

W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną na konto Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach, nr konta: 46 9072 0002 2004 0404 1166 0001

TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Starosty Szamotulskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

DODATKOWE INFORMACJE

Licencji udziela się okres nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek strony.

Wszelkie zmiany danych przewoźnik drogowy zobowiązany jest zgłosić organowi udzielającemu licencji w ciągu 28 dni od  dnia ich powstania. W przypadku gdy zmiany obejmują dane zawarte w zezwoleniu przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści zezwolenia.

Sytuację finansową, potwierdza się:

  • rocznym sprawozdaniem finansowym,
  • dokumentami potwierdzającymi dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
  • dokumentami potwierdzającymi posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
  • dokumentami potwierdzającymi udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
  • dokumentami potwierdzającymi własność nieruchomości.

Zgodnie z art. 5c ust. 4 ustawy o transporcie drogowym przy ocenie sytuacji finansowej, stosuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonana.

W sprawach udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy organem właściwym jest starosta właściwy dla siedziby przedsiębiorstwa określonej w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) a w przypadku przedsiębiorców będących osobami fizycznymi – adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej określonego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych;
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Daniel Tęgi

Data wytworzenia:
14 gru 2016

Osoba dodająca informacje

Daniel Tęgi

Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 08:56

Osoba aktualizująca informacje

Jan Jankowski

Data aktualizacji:
19 sty 2023, godz. 10:19