Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Szamotulskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Nadanie w pojeździe cech identyfikacyjnych i wykonanie tabliczki znamionowej

Nadanie w pojeździe cech identyfikacyjnych i wykonanie tabliczki znamionowej

Wymagane dokumenty

  • wniosek,
  • oryginał dowodu rejestracyjnego,
  • oryginał opinii rzeczoznawcy samochodowego jeżeli cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego,
  • oryginał dowodu własności ramy, podwozia jeżeli dokonano wymiany tych elementów na odpowiednio ramę, podwozie bez numeracji fabrycznej,
  • oryginał postanowienia z prokuratury lub zaświadczenia z policji dotyczące odzyskania pojazdu po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • oryginał dowodu własności w przypadku nabycia pojazdu na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • oryginał prawomocnego orzeczenia sądu ustalające prawo własności pojazdu jeżeli cecha identyfikacyjna pojazdu uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg – Rejestracja pojazdów, ul. Wojska Polskiego 4,
II Piętro – tel. 61-29-28-732, 61-29-28-733.

Opłaty
Przy składaniu wniosku pobierana jest opłata skarbowa za wydanie decyzji w wysokości 10,00 zł, płatna na konto Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach, Bank Spółdzielczy Duszniki,
nr konta 46 9072 0002 2004 0404 1166 0001.

UWAGA !!!

W Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg można dokonać opłaty komunikacyjnej oraz opłaty skarbowej kartą płatniczą.

Termin i sposób załatwienia
Wydanie zgody następuje po przedłożeniu wymaganych dokumentów, w drodze decyzji administracyjnej (wydawanej najpóźniej w ciągu następnego dnia roboczego), z którą właściciel udaje się na uprawnioną stację kontroli pojazdów, w celu umieszczenia przez uprawnionego diagnostę cech identyfikacyjnych na podwoziu/nadwoziu lub ramie. Diagnosta wystawia zaświadczenie o umieszczonych przez siebie cechach identyfikacyjnych, z którym właściciel udaje się ponownie do Wydziału Komunikacji, celem dokonania odpowiednich zmian w dowodzie rejestracyjnym i aktach pojazdu (lub w zależności od przypadku w celu rejestracji pojazdu).

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2017 r.  poz.128)

Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego  w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Szamotulskiego

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wniosek o wykonanie tabliczki zastępczej (PDF, 128.97Kb) 2022-09-20 12:54:36 16
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Daniel Tęgi

Data wytworzenia:
14 gru 2016

Osoba dodająca informacje

Daniel Tęgi

Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 09:48

Osoba aktualizująca informacje

Agnieszka Piecewicz

Data aktualizacji:
20 wrz 2022, godz. 12:54