Nadanie w pojeździe cech identyfikacyjnych i wykonanie tabliczki znamionowej
Nadanie w pojeździe cech identyfikacyjnych i wykonanie tabliczki znamionowej
Wymagane dokumenty
- wniosek,
- oryginał dowodu rejestracyjnego,
- oryginał opinii rzeczoznawcy samochodowego jeżeli cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego,
- oryginał dowodu własności ramy, podwozia jeżeli dokonano wymiany tych elementów na odpowiednio ramę, podwozie bez numeracji fabrycznej,
- oryginał postanowienia z prokuratury lub zaświadczenia z policji dotyczące odzyskania pojazdu po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
- oryginał dowodu własności w przypadku nabycia pojazdu na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
- oryginał prawomocnego orzeczenia sądu ustalające prawo własności pojazdu jeżeli cecha identyfikacyjna pojazdu uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg – Rejestracja pojazdów, ul. Wojska Polskiego 4,
II Piętro – tel. 61-29-28-732, 61-29-28-733.
Opłaty
Przy składaniu wniosku pobierana jest opłata skarbowa za wydanie decyzji w wysokości 10,00 zł, płatna na konto Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach, Bank Spółdzielczy Duszniki,
nr konta 46 9072 0002 2004 0404 1166 0001.
UWAGA !!!
W Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg można dokonać opłaty komunikacyjnej oraz opłaty skarbowej kartą płatniczą.
Termin i sposób załatwienia
Wydanie zgody następuje po przedłożeniu wymaganych dokumentów, w drodze decyzji administracyjnej (wydawanej najpóźniej w ciągu następnego dnia roboczego), z którą właściciel udaje się na uprawnioną stację kontroli pojazdów, w celu umieszczenia przez uprawnionego diagnostę cech identyfikacyjnych na podwoziu/nadwoziu lub ramie. Diagnosta wystawia zaświadczenie o umieszczonych przez siebie cechach identyfikacyjnych, z którym właściciel udaje się ponownie do Wydziału Komunikacji, celem dokonania odpowiednich zmian w dowodzie rejestracyjnym i aktach pojazdu (lub w zależności od przypadku w celu rejestracji pojazdu).
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2017 r. poz.128)
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Szamotulskiego
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wniosek o wykonanie tabliczki zastępczej (PDF, 128.97Kb) | 2022-09-20 12:54:36 | 16 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Daniel Tęgi Data wytworzenia:
14 gru 2016
Osoba dodająca informacje
Daniel Tęgi Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 09:48
Osoba aktualizująca informacje
Agnieszka Piecewicz Data aktualizacji:
20 wrz 2022, godz. 12:54