Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatu Szamotulskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Dokonanie lub anulowanie wpisu o zastawie rejestrowym

Dokonanie lub anulowanie wpisu o zastawie rejestrowym

Wymagane dokumenty

  • wniosek (wniosek do pobrania poniżej)
  • aktualny lub pełen odpis z rejestru zastawów, albo zaświadczenie wydawane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazującą, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów (wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej) - w przypadku wnioskowania o umieszczenie adnotacji o zastawie,
  • odpis prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów, albo pisemna informacja o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu - w przypadku wnioskowania o wykreślenie adnotacji,
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • dowód tożsamości,
  • pełnomocnictwo (druk do pobrania poniżej) - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta).

Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg – Dowody rejestracyjne, ul. Wojska Polskiego 4,
II Piętro – tel. 61-29-28-734.

Opłaty
Od dokonywanej adnotacji opłat nie pobiera się.

W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną na konto Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach, Bank Spółdzielczy Duszniki, nr konta 46 9072 0002 2004 0404 1166 0001.

UWAGA !!!

W Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg można dokonać opłaty komunikacyjnej oraz opłaty skarbowej kartą płatniczą.

Termin i sposób załatwiania
Dokonanie stosownego wpisu w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2017 r. poz.128)

Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego  w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Szamotulskiego.

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
pelnomocnictwo.doc (DOC, 22.50Kb) 2016-12-14 10:02:59 386
wniosek o zastaw rejestrowy.doc (DOC, 26.50Kb) 2016-12-14 10:02:59 439
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Daniel Tęgi

Data wytworzenia:
14 gru 2016

Osoba dodająca informacje

Daniel Tęgi

Data publikacji:
14 gru 2016, godz. 10:02

Osoba aktualizująca informacje

Agnieszka Piecewicz

Data aktualizacji:
20 wrz 2022, godz. 11:58